1

شهید مهدی اعتباری

نام پدر: محمد علی

تاریخ تولد : ۱۳۴۴/۱/۲

محل تولد:خوراسگان

محل شهادت: چم هندی

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۸/۱۱


زندگینامه

سال ۱۳۴۴ و در یازدهمین روز ماه میهمانی خداوند، در خانواده ای معتقد سرود هستی را سرداد. از همان زمان کودکی، قدم در کوچه پس کوچه های عشق و بندگی نهاد. با آنکه هنوز به بلوغ دینی نرسیده بود، در سن ۶ سالگی به فراگیری کتاب آسمانی پرداخت و خدا را عابدانه سجده می کرد و در روزهای بلند تابستان، با روزه داری به تزکیه نفس خود می پرداخت. به واسطه سیرت نیکویش در دل همگان جای داشت. دوران ابتدایی تحصیل را در حالی به پایان برد که در کار کردن نیز تجربه ای به دست آورده بود. 


در زمان انقلاب با وجود سن کم اش در راهپیمایی ها شرکت می کرد. همزمان با غرش تندرهای دشمنان و بدخواهان انقلاب نیز برای رضای خدا راهی میدان جنگ شد. او تنها راه سعادت را شهادت می دانست و در راه همین اعتقاد بود که سال ۱۳۶۱ در منطقه «چم هندی»طی عملیات «محرم»، پس از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل، با اصابت تیری به شکمش جهان خاکی را به سوی افلاک ترک گفت.

 فرازی چند از وصیت نامه شهید بزرگوار:

«…ای خدای مهربان تو را سپاس می گذارم که مرا هدایت نمودی و به من توفیق دادی که در راهت قدم بردارم ولی پروردگارا حجاب ها قلبم را گرفته و اندرونم را معیوب گردانیده و عقلم را مغلوب خود ساخته است و زبانم نیز من به گناهانم اقرار دارد. از درگاهت خواهانم که یک آن مرا به خود مسپاری….»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *