1

شهر شهیدان خدا : مستند پایان ماموریت ساخته حجت‌الاسلام فلاح فر ، روایتی کوتاه است از حضور رزمنده سرافراز لشکر فاطمیون شهید صفرعلی سیفی در سوریه که مدتی پس از فیلمبرداری این مستند به شهادت میرسد . این مستند به همت جمعی از فعالان فرهنگی با حضور خانواده شهیدان سیفی ، کارگردان مستند و جمعی از اصحاب فرهنگی شهر اصفهان در تاریخ دوم آذر 1397 اکران گردید . در این مراسم حجت الاسلام فلاح فر کارگردان مستند بیان کرد ؛ شهید سیفی جزو معدود شهیدانی از لشکر فاطمیون است که فیلم هایی از ایشان موجود بوده و شخصیت شهید در ساخت این مستند بی تاثیر نبوده است . فلاح فر افزود شهدای افغانستانی بسیار مظلوم هستند و باید بیشتر به آنها پرداخته شود . سپس تعدادی از اقوام و یکی از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم در مورد شهید و رزمندگان فاطمیون صحبت کردند .

شهید مدافع حرم صفرعلی سیفی از فرماندهان میدانی لشکر فاطمیون بود که در عملیات آزاد سازی دیرالزور به شهادت رسید . شهید صفر سیفی که برادر دیگرش نیز در سوریه به شهادت رسیده و مفقودالاثر است با شروع جنگ سوریه برای دفاع از حرم اهلبیت به سوریه رفت و با توجه به توانمندیش جزو فرماندهان لشکر فاطمیون گردید . شهید سیفی قبل از رفتن به سوریه در بازار میوه ای در اصفهان مشغول به فعالیت بوده است .

لشکر فاطمیون از مهمترین یگانهای مستقر در سوریه است که نقش بسیار مهمی در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی، تکفیری داشته است . این لشکر متشکل از شیعیان غیور کشور افغانستان است . شیعیان افغانستان همچنین در دفاع مقدس بیش از 8000 شهید ، جانباز و اسیر تقدیم به انقلاب اسلامی کرده اند .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *