1

شهید محمدرضا مقصودی

تاریخ تولد : 1349

محل تولد : پیربکران

سن : 20 سال

شغل : مکانیک و محصل

محل شهادت : جفیره اهواز


زندگینامه 

شهید محمدرضا مقصودی در سال 1349 دیده به جهان گشود. او در تمام طول عمر خود، تمامی اعضا و جوارحش را در راه خدا و خدمت به مردم به کار می بست. او تا دوران قبل از ورود به جبهه های حق علیه باطل از همنشینی با رفیق بد و اعمال ناشایست بر حذر بود و اهل خانه را به تقوا و پرهیز از گناه سفارش می کرد. او که همواره نمازش را  به موقع ادا می نمود، همه وقت و در همه حالات برای امام خمینی (ره) دعا می کرد. این شهید بزرگوار بخاطر ارادت خاصی که به امام خمینی(ره) داشت، به فرمان امام لبیک گفت و به جبهه های حق علیه باطل شتافت و سرانجام در تاریخ 8/8/1369 در منطقه جفیره اهواز به درجه رفیع شهادت نائل گشت.


خاطره ای از شهید محمد رضا مقصودی

به گفته اهل خانواده، شهید محمدرضا مقصودی، عاشق و دل باخته امام بود و به انقلاب عشق می ورزید. او همیشه در راهپیمایی ها شرکت می نمود و در منزل همیشه نماز و قرآن می خواند و برادر و خواهرهایش را به نماز و روزه سفارش می کرد و از رفیق بد دوری می جست. راستگو و درست کردار و امین به تمام معنا بود و در مدرسه به نیکوکاری از ایشان یاد می کردند.


فرازی از وصیت نامه شهید محمد رضا مقصودی

عرض سلام خدمت پدر عزیزم و دیگر اعضای خانواده.اینجانب محمدرضا مقصودی خدمت برادرم علیرضا و خواهران عزیزم دعا و سلام میرسانم. در ضمن از همه خواهرانم و برادرم می خواهم که همیشه در راه امام و اسلام قدم بردارند و دعاگوی امام عزیز و سربازان اسلام باشند و پیروزی اسلام را بر کفر جهانی یعنی آمریکا و نوکرش صدام را از خداوند آرزو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *