1

شهید علی آزادمرد
نام پدر: محمدحسن
تاریخ تولد : ۱۳۴۲
محل تولد:خوراسگان
محل شهادت:هورالعظیم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۱

سال ۱۳۴۲ در دیاری که نگین سلیمانی سرزمین آریاست، دیده به جهان گشود. با شنیدن نغمه رباب اهورایی، تار دل را به رامشگر عشق سپرد تا هر نغمه که او پسندد همان را نوازد.سر در دامان جانان گذارده و گرو تعلق از سرای دل زدوده بود. همواره در سرای محبوب حاضر می شد و ترانه توحید را زمزمه می کرد. در دل شبان تار، با چنگ دل غزل حق را می خواند و بر آن گونه که دست می داد با معشوق ناز – عزوجل – نرد عشق می باخت. در پی یادگیری که برآمد، حلاوت گفتار آموزگار دانایی او را به مکتب علم آموزان در آورد و یک چند – تا پایان مقطع سیکل – در بین آنان جای گرفت؛ تا آن که ندای هل من معین مردی از تبار نور، او را به سوی خود فراخواند و او توش و توان خویش را به کار گرفت تا چون مریدی مخلص، مراد را یاری رساند. پس از پیروزی انقلاب چون در سر اندیشه حفظ آرمان های او را داشت، در مدرسه عشق پذیرفته شد و به آموزش همگان پرداخت. کتابخانه ای در مسجد تأسیس کرد تا فرهنگ کتاب خوانی را رواج دهد. به گاه تاختن خصم نامراد به مهد مردان خونین تبار، مصمم شد تا چون دلیران پاک باخته، دشمن را در آتش نامرادی بسوزاند و به خاکستر یأس نشاند. سرانجام او که وجودش در تب شهادت می سوخت سال ۱۳۶۳ در «هور العظیم» طی عملیات «بدر»، ردای سرخ شهادت را بر تن کرد و به سوی معبود پر کشید.

فرازی چند از وصیت نامه شهید بزرگوار
«… پیام من به برادران و خواهرانم این است که به واجبات و مستحبات خود برسند و هیچ وقت آنها را ترک نکنند و از دین مبین اسلام پاسداری کنند و از این انقلاب الهی که به دست ما رسیده نگهداری کنند تا ظهور ولی عصر(عج)……..»

یک نظر برای “شهید علی آزادمرد

  1. Avatar مهدی گفت:

    شهدا ستون های مستحکم دین خق هستند و هرگز هیچ دشمنی با هیچ حیله و سلاحی ، توان آسیب رساندن بر جامعه ای که شهدا ستون های آن را برپا کرده اند، نخواهد داشت….شهدا ، حافظ ایمان و مومنان و جامعه اند، و شفیع ما در روز واپسین، الهی ما را به عاقبت خیر ختم کن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *