1

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی

سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا و فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اولین همایش سراسری قدرت نرم انقلاب اسلامی که با محوریت «چهار دهه مقاومت و بایسته‌های فرهنگی گام دوم انقلاب» ، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزش‌هاست و با سایر انقلاب‌ها و نهضت‌ها تفاوت بنیادین دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نظم جدیدی را در جهان مطرح کرد که در مسیر تعالی انسان‌هاست و بر مبنای فطرت حق‌جویی، راه تعالی انسان‌ها را باز می‌کند.

وی افزود: در فضای انقلاب اسلامی ایران، موضوعات مختلف نظیر جامعه، ارکان قدرتی و حتی نظامی‌گری متفاوت است که در این مسیر یک نکته اساسی وجود دارد؛ حضرت علی (ع) فرموده‌اند که وقتی خدا صدق ما را دید، بر دشمنان ما ذلت فرود آورد و پیروزی را نصیب ما کرد.

سرلشکر ایزدی گفت: شهید «مرتضی مطهری» فرموده است در جامعه‌ای که در انقلاب اسلامی موضوعیت دارد، مرکبات طبیعی یعنی ترکیب روح‌ها، اندیشه‌ها و خاستگاه‌های آن وجود دارد؛ بنابراین در انقلاب اسلامی، جامعه مرکب حقیقی از نوع مرکبات طبیعی است که مبنای آن اندیشه است و در این مسیر وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم، از صدر اسلام، این وضعیت را در مسیر حرکت اسلام ناب محمدی (ص) مشاهده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یک تعریف و تفسیر روحانی از جهان دارد، تصریح کرد: نگاه انقلاب اسلامی ایران مادی نیست و به آزادی روحانی انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد. نگاهی که انقلاب اسلامی به جهان و انسان‌ها دارد، فقط زمینی نیست؛ بلکه زمین را مزرعه‌ای برای زندگی متمادی می‌داند؛ هرچند که برای دنیا و حیات طیبه هم برنامه دارد.

سردار ایزدی با بیان این‌که «ولایت» در سرشت انقلاب اسلامی یک موضوع اساسی و پایدار است، گفت: انقلاب اسلامی، حرکتی است که مبنای اندیشه‌ای دارد و در حال تحمیل نظم جدیدی به جهان است که در راه مقابله با آن، طرح‌هایی نظیر طرح «خاورمیانه بزرگ» مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که «خدایا خودت می‌دانی که ما در این قیام رضای تو را می‌خواهیم و تو می‌دانی که ما از ظلم ولو به یک نفر بیزار هستیم و تو می‌دانی که ما از ظلم‌ها و تعدیات، بیزار و منزجر هستیم» و امام خامنه‌ای نیز با اشاره به حرکت نظامی رزمندگان، فرموده‌اند که در دنیا نظامی‌گری به‌عنوان مظهر قدرت‌طلبی و تلاش برای حفظ قدرت مادی شناخته می‌شود؛ اما در نظام اسلامی، نیروی نظامی، وسیله‌ای علیه قدرت است و همچنین ایشان می‌فرمایند که علم، تزکیه و اخلاق، عدالت و انصاف هستند که امنیت ما را تضمین می‌کنند.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر این‌که حرکت انقلاب اسلامی حکمت‌بنیان و مبنای آن فرهنگ است، بیان کرد: انقلاب اسلامی انسان‌ها را اصلی‌ترین عنصر خود می‌داند که دائم در حرکت و تعالی است؛ این در دنیایی است که در آن مبنای اومانیسم، لیبرالیسم، فاشیسم، کمونیسم و… مطرح است.

راهبرد غرب برای ضربه زدن به مسلمانان

سرلشکر ایزدی با بیان این‌که سیاست آمریکا به‌گونه‌ای است که بر مبنای قدرت‌طلبی حرکت می‌کند، تصریح کرد: آن‌ها سرخ‌پوست‌ها را نسل‌کشی کردند و برای حفظ قدرت خود، «آمریکامحوری» را در برنامه‌های‌ خود قرار دادند و گفتند که در هر عرصه‌ای که منافع‌مان ایجاب می‌کند، وارد می‌شویم و بر پایه حقوق بشر، قدرت خود را پیش می‌بریم. «جفری جانسون» یکی از رؤسای جمهوری آمریکا در این راستا گفته است که ما برای این‌که بتوانیم مسلمانان را از موقعیت مطلوبشان دور کنیم، باید قرآن و مکه را از مرجعیت آن‌ها حذف کنیم.

وی با بیان این‌که امروز جنگ بسیار مهمی در زمینه‌های فضای مجازی، فضای شناختی و فضای اندیشه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به‌عنوان رأس نظام سلطه، می‌خواهند یک ساعت یک‌پارچه ذهنی در عالم به‌وجود بیاورند و کاری کنند که مصرف‌کننده کالا‌ها و صاحبان اطلاعات یکسان باشند و در این مسیر موضوع «استعمار فرانو» مطرح است.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که استعمار فرانو مرکز ندارد، گفت: در کشور گاهی اشتباهاتی صورت می‌گیرد که شبکه‌ای از روابط که نظام سلطه در آن نقش دارد و محوریت آن نیرو‌های بومی هستند، شکل می‌گیرد و نظام سلطه از این طریق، به‌دنبال تداوم حیات خود با ابزار‌هایی نظیر اینترنت است و در این راه «جنگ ترکیبی» را به‌وجود آورده است.

سردار ایزدی خاطرنشان کرد: امروز اندیشه اصلی ما، اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است که در عمل یک شکاف ژئوپولوتیک در موازنه جهانی به‌وجود آورده است و باعث شده که پیام انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر مطرح شود و نظام‌های سلطه بیش از پیش احساس خطر کنند.

وی با تأکید بر این‌که امروز تمدن غربی در همه زمینه‌ها در حال افول است، گفت: مسائلی که امروز در کشور‌هایی نظیر انگلیس، فرانسه و آمریکا در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به‌وجود آمده است، برای نمونه بدهی آمریکا بیش از ۷۲ تریلیون دلار است، ریشه این تمدن را می‌زند.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ اندیشکده در آمریکا فعال هستند که در موضوعات مختلفی نظیر اداره جهان با تمرکز بر جمهوری اسلامی ایران و تفکر شیعی مطالعه می‌کنند و در رژیم صهیونیستی نیز بیش از ۵۰۰ اندیشکده فعال هستند.

سرلشکر ایزدی افزود: مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی انگلستان با بررسی دکترین جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اعلام کرده است که ایران بر اساس بهره‌گیری از قابلیت‌های کشور ثالث، به برتری مؤثری دست یافته است و تأکید می‌کند که مقابله با ایران از طریق کشور‌های منطقه‌ای مؤثر نیست، بلکه به‌طور کلی درک قابلیت‌های حاکمیتی آن مورد نیاز است؛ که این موفقیت ما ناشی از نفوذ فرهنگی ماست که امروز در لبنان، سوریه، عراق و… وجود دارد.

دشمن به‌دنبال ایجاد «جنگ نیابتی داخلی» است

وی با تأکید بر این‌که امروز استعمار فرانو در داخل و خارج کشور، علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند، تصریح کرد: استعمار نو با به‌وجود آوردن داعش، جنگ نیابتی خارجی را برای ما ایجاد کرد؛ اما به لطف خدا، انقلاب اسلامی در جنگ نیابتی خارجی پیروز شد؛ بنابراین دشمن نسبت به ایجاد جنگ نیابتی داخلی اقدام کرده است.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: رئیس جمهور ترکیه و سیستم اطلاعاتی این کشور به‌صورت غیرمستقیم به جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که دشمنان در ایران برنامه دارند؛ اما دیدند که توجهی نمی‌شود؛ لذا رئیس جمهور ترکیه این موضوع را در سخنرانی‌های خود اعلام کرد و روسیه، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هم این موضوع را تذکر دادند.

سردار ایزدی تأکید کرد: مرکز مطالعات پیشرفته آمریکا اعلام کرده است که «با استفاده از تمام ابزارها، باید فضای دین‌گرایی و اخلاق را در جامعه جوانان ایران که اساسی‌ترین راهبرد برون‌رفت جمهوری اسلامی ایران از چالش‌های متعدد نظیر جنگ و تحریم است را از بین ببریم» و مرکز مطالعات خاورمیانه نیز اعلام کرده است که «باید فرهنگ سطحی‌نگری و خرافه‌پرستی را با تبلیغات معکوس، در رابطه با گسترش نفوذ در جریان متفکرین جوان‌گرا و نواندیش اسلامی را در برنامه‌ها و راهبرد‌های خود قرار دهیم».

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: یکی دیگر از مراکز مطالعات آمریکایی اعلام کرده است، «به‌جای این‌که به بمباران نظامی ایران و زندگی با ایران مجهز به سلاح هسته‌ای تن بدهیم، راه سومی نیز وجود دارد و آن هم تشویق به انقلاب نرم در این کشور است».

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در امواج گوناگون، مسیر خود را همواره طی کرده است، تصریح کرد: موج اول در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مشکلاتی بود که در این زمینه ایجاد کردند. موج دوم، انجام انواع اقدامات پنهان نظیر کودتا، حمله به طبس، تحریک نظامی همسایگان ایران، جنگ تحمیلی، غائله‌های کردستان و… بود. موج سوم حملات نیمه‌سخت مانند فشار‌های حقوق بشری، سیاسی، دیپلماتیک، هسته‌ای و…را شامل می‌شد و امروز هم جنگ نرم موضوعیت دارد که دشمن در این راستا تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

سرلشکر ایزدی ادامه داد: با این حال در این ۴۰ سال، انقلاب اسلامی ایران، مسیری که امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند، یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی را مرحله‌به‌مرحله طی کرده و در این رابطه آرمان‌های خود را حفظ کرده است و با صلابت پیش می‌رود.

وی با تأکید بر این‌که امروز دشمن پس از شکست در جنگ نیابتی خارجی، به‌دنبال جنگ نیابتی داخلی است، گفت: دشمن از فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده حداکثری کرده و فعالیت‌های خود را به‌صورت جهانی اداره می‌کند و در این راستا در آمریکا کمیته‌ای نیز تشکیل داده‌اند که در آن کشور‌های مرتجع عرب، رژیم صهیونیستی، انگلیس و… در این راستا تلاش می‌کنند و ضد انقلاب نیز در متن کار حضور دارد.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: عملکرد‌های ما خصوصاً در سپاه و بسیج بسیار می‌تواند در مقابله با دشمن تأثیرگذار باشد و باید در جنگ نرم، خصوصاً فضای مجازی قدرت خود را بالا ببریم.

سردار ایزدی ادامه داد: امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که انقلاب اسلامی برای به‌وجود آوردن یک مجموعه ملی و انسانی بر اساس یک تفکر ایجاد شده است و آن تفکر، تفکر اسلام است.

وی اساس جنگ نرم را اندیشه و فرهنگ دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) اساس یک ملت را فرهنگ آن ملت دانسته‌اند و هرچند که دشمن با سلاح لیبرالسیم، اومانیسم و… به میدان آمده است، اما انقلاب اسلامی مطالب بسیار ارزشمندی را برای بشریت دارد.

در معادله قدرت دست برتر را داریم

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که ما در معادله قدرت دست برتر را داریم؛ اما از آن به‌خوبی بهره نمی‌بریم، خاطرنشان کرد: جامعه آینده، جامعه سایبر فیزیکی است و دشمن اعلام کرده است که «ما می‌خواهیم کاری کنیم که در قرن آینده، فکر انسان‌ها از این فضا نشأت بگیرد».

سرلشکر ایزدی تأکید کرد: ما به‌دنبال یک تمدن نوین هستیم و براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، وظیفه ما در دو بخش است؛ اول ارزش‌هایی نظیر، علم، سیاست، اقتصاد، اقتدار نظامی و… که باید دنبال کنیم و دوم که بخش مهم‌تری است، این است که ما به‌دنبال این هستیم که متن زندگی ایرانی، منطقه‌ای و جهانی تغییر کند.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر این‌که ما باید در فضای مجازی برای ورود به تمدن نوین اسلامی، به سکو‌های برتر دست پیدا کنیم، گفت: در فضای مجازی، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی تحت‌الشعاع موارد مختلفی قرار دارد و افسران جنگ نرم باید این فضا را راهبری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *