1

( برای دریافت پوستر در ابعاد و کیفیت اصلی کلیک کنید )

سردار جاویدالاثر پرویز کیانپور

فرمانده یگان ادوات قرارگاه حمزه سیدالشهدا

زندگی نامه:

سردار جاویدالاثر شهید پرویز کیانپور در استان خوزستان ، در خانواده ای متوسط دیده به جهان گشود . در سالهای ابتدایی جنگ به سربازی رفت و بنا به هوش و استعداد سرشارش به توصیه فرماندهان جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد . شهید کیانپور از فرماندهان یگان های تخصصی ادوات سپاه پاسداران بود به نحوی که ابتکارات شهید کیانپور در شمالغرب کشور ضربات سنگینی را به ضد انقلاب وارد نمود . شهید کیانپور در دوران دفاع مقدس مسئولیت ها را از رده های پایین آغاز نمود و با توجه به استعداد فردی توانست به مسولیت هایی همچون فرماندهی گردان در تیپ 110 شهید بروجردی ، فرماندهی یگان ادوات قرارگاه حمزه سیدالشهدا در عملیات های مهمی مانند دره شیلر ، والفجر 9 و حاج عمران برسد و هدایت نیروها را بر عهده داشته باشد .
پرویز علاوه بر هدایت و فرماندهی ، مسئولیت آموزش های تخصصی نیرو ها در رابطه با خمپاره اندازهای 81 م م ، 120 م م و راکت انداز 107 م م  و تفنگ 106 م م همچنین هدایت آتشبار را نیز برعهده داشت .
شهید کیانپور با اینکه اهل خوزستان بود در کردستان ماند ، او معتقد بود امنیت باید به همه جای ایران بازگردد . به گفته دوستان شهید کیانپور ایشان یک فرد متدین و با ابهت نظامی بود به شکلی که همیشه دارای ظاهری آراسته ، مرتب و با اخلاق حسنه بود. یکی از خصوصیات خوب شهید کیانپور حضور در منازل پاسداران و سربازان اهل ارومیه و مناطق اطراف جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل آنان بود .
بنا به گفته فرماندهان ، شهید کیانپور از افراد آینده دار سپاه بود که در سال 1367 هنگام بازگشت از منطقه عملیاتی در بوالحسن توسط کمین عناصر ضد انقلاب اسیر شد و پس از انتقال به مکان نامعلوم مظلومانه به شهادت رسید و پیکر این سردار دلاور هیچگاه به شهرش بازنگشت .

روحش شاد و یادش گرامی باد
خط
تصاویر
خط
سردار شهید پرویز کیانپور
سردار شهید پرویز کیانپور
سردار شهید پرویز کیانپور

6 نظر برای “سردار جاویدالاثر پرویز کیانپور

  1. Avatar عیسی کشتکار گفت:

    یادش گرامی و روحش شاد عیسی کشتکار هستم از نیروهای ادوات رسته ۱۰۷ افتخار هم رزم بودن ایشان را داشته ام .جنوبی هستم و در کردستان مناطق سردشت و پاکسازی مناطق کردستان در کنار سردار کیان پور روحش شاد.

  2. Avatar عیسی کشتکار گفت:

    یادش گرامی و روحش شاد عیسی کشتکار هستم از نیروهای ادوات رسته ۱۰۷ افتخار هم رزم بودن ایشان را داشته ام .جنوبی هستم و در کردستان مناطق سردشت و پاکسازی مناطق کردستان در کنار سردار کیان پور روحش شاد.از خصوصیات ایشان شجاعت و عدم ترس از احزاب منحله ضد انقلاب و متجاوزین بحث بود.و همین شجاعت ایشان باعث شد در زمانی که هیچ تأمینی در مسیر عقبه با خط نبود ایشان در تله دشمن بیافتد.

  3. Avatar عیسی کشتکار گفت:

    یادش گرامی و روحش شاد عیسی کشتکار هستم از نیروهای ادوات رسته ۱۰۷ افتخار هم رزم بودن ایشان را داشته ام .جنوبی هستم و در کردستان مناطق سردشت و پاکسازی مناطق کردستان در کنار سردار کیان پور روحش شاد.از خصوصیات ایشان شجاعت و عدم ترس از احزاب منحله ضد انقلاب و متجاوزین بحث بود.و همین شجاعت ایشان باعث شد در زمانی که هیچ تأمینی در مسیر عقبه با خط نبود ایشان در تله دشمن بیافتد.بسیار با هم رزمان شوخی می‌کرد و در ماموریت ها بسیار جدی بود.سعی می‌کرد شجاعت و دقت عمل را همیشه در گردان زنده نگه دارد .گردان از ترک .فارس و کرد زبان تشکیل شده بود با اینکه ایشان فارس زبان بود علاقه خاصی به برادران کرد و ترک داشتند تا جایی که موقع اسارت یکی از برادران ترک همراه ایشان اسیر شدند.

  4. Avatar عیسی کشتکار گفت:

    یادش گرامی و روحش شاد عیسی کشتکار هستم از نیروهای ادوات رسته ۱۰۷ افتخار هم رزم بودن ایشان را داشته ام .جنوبی هستم و در کردستان مناطق سردشت و پاکسازی مناطق کردستان در کنار سردار کیان پور روحش شاد.از خصوصیات ایشان شجاعت و عدم ترس از احزاب منحله ضد انقلاب و متجاوزین بحث بود.و همین شجاعت ایشان باعث شد در زمانی که هیچ تأمینی در مسیر عقبه با خط نبود ایشان در تله دشمن بیافتد.بسیار با هم رزمان شوخی می‌کرد و در ماموریت ها بسیار جدی بود.سعی می‌کرد شجاعت و دقت عمل را همیشه در گردان زنده نگه دارد .گردان از برادران ترک و فارس و کرد زبان تشکیل شده بود با اینکه ایشان فارس زبان بود علاقه خاصی به برادران کرد و ترک داشتند تا جایی که موقع اسارت یکی از برادران ترک همراه ایشان بودند اسیر شدند.

  5. Avatar عیسی کشتکار گفت:

    در عکس های بالا شهید کیانپارس در کنار سردار حاج یزدانی دیده می‌شوند. و در عکس دیگر شهید و کسی که روی تخت دراز کشیده سرهنگ شیروانی از برادران شیرازی هستند .روحانی که در عکس است نامش را فراموش کرده ام پیش نماز بودند در گردان.

  6. Avatar Dariush Kianpour گفت:

    دلتنگتم داداش پرویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *