1

امام خمینی (ره) :
شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان در حدود 370 نفر را تشییع کردند

امام خامنه ای (مد ظله العالی) :
«اصفهان شما در خیلی از میدان ها جلوتر از دیگران حرکت کرد از جمله میدان جنگ از جمله میدان شهادت از جمله در بوجود آوردن اساس سپاه. بنده در سال اول خیلی از جاها می‌رفتم می‌دیدم فرمانده را از مرکز یک جوان اصفهانی فرستاده اند. رفتیم بلوچستان دیدیم اصفهانی است. رفتیم مازندران دیدیم اصفهانی است رفتیم مشهد دیدیم اصفهانی است.خوب مشهد که یک جای دورافتاده ای نیست. مثلا یا مازندران که یک گوشه پرت شده کشور نیست. اما عنصری که رفته بود آن جا سپاه را برای اولین بار پایه گذاری بکند یک جوان اصفهانی بود. در مشهد هم اینطوری بود در مازندران هم اینطوری بود در بلوچستان هم اینطوری بود در خیلی جاهای دیگر اینطوری بود… به هر حال در میدان شما حق بزرگی به گردن جنگ و به گردن کشور دارید و این حق را همین بزرگان شما همین فرماندهان سپاه به وجود آورده‌‌اند.
حقیقتا چهره‌های شهدای برجسته اصفهان همین حالا مثل ستاره دارند می‌درخشند. همین حالا راه انقلاب را به ما نشان می‌دهند؛ بالنجم هم یهتدون. با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد. آن اخلاص، آن ایمان، آن صفا، آن بی‌خود شدن در مقابل هدف‌ها و ارزش‌ها؛ لذاست که این‌ها باید تجلیل بشود و بنده معتقدم که تجلیل این‌ها یکی از فرایض ماست»

سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی :
«طینت مردم اصفهان با حب محمد و آل محمد صلوات‌الله علیهم قوام گرفته است و این حقیقتی است که در طول جنگ روز به روز بیش از پیش به اثبات رسیده است.»

اینجا اصفهان است ، اصفهانی که در کردستان و غرب و جنوب ، در جبهه های نبرد ، هر جا که میروی بیش تر از همه لهجه شیرین مردم آنجا را میشنوی ، ماشاءالله امروز اصفهان شاهد راه پیمایی  25 لشکر از لشکر های احتیاط قدس است. بیایید همراه با این راهیان قدس ، امشب در ضیافتی که مردم خوب اصفهان برای رزمندگاهن ، فرزندان دلاور خویش ، در مسجد شهید بهشتی ترتیب داده اند شرکت کنیم . کاش شما هم در سرتاسر خیابان چهارباغ ، کامیون های هدایای مردم را می دیدید . حیاط مسجد را هم ببینید که دیگر هیچ جای خالی ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *