1

کتاب ابوعلی کجاست (زندگی‌نامه خودگفته شهید مرتضی عطایی معروف به «ابوعلی» فرمانده دلاور لشکر فاطمیون )

ابوعلی کجاست؟

زندگی‌نامه خودگفته شهید مرتضی عطایی معروف به «ابوعلی»

فرمانده دلاور لشکر فاطمیون

برای تهیه کتاب به ادامه مطلب مراجعه شود

معرفی کتاب
ماجراهای نبرد رزمندگان تیپ فاطمیون در عملیات های شاخص و خاطرات شهید مرتضی عطایی از شهادت همرزمانش در مقابله با نیروهای تکفیری، در این کتاب سبب شده تا کتاب ابوعلی کجاست مخاطب را برای نخستین بار به دل سنگر نیروهای مقاومت در سوریه ببرد و دقایقی حس و حال متفاوت رزمندگان در روزهای سخت را با آن ها شریک شود. در این کتاب ۱۴۴ صفحه‌ای که توسط نشر معارف و از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی منتشر شده افزون بر زندگی‌نامه خودگفته شهید مرتضی عطایی، شعرهای این شهید و عکس‌هایی از دوران حیات و حضور او در جبهه مقاومت نیز به چاپ رسیده است. کتاب «ابوعلی کجاست؟» حاصل ۱۰ ساعت گفت‌وگو با مرتضی عطایی (ابوعلی) از رزمندگان لشکر فاطمیون است که تحقیق آن توسط محمدمهدی رحیمی و تدوین آن توسط نوید نوروزی انجام شده است. این مصاحبه‌ها در مرداد ۹۵ در شهر مشهد ضبط شد تا در کتاب خاطرات شهید مصطفی صدرزاده استفاده شود، اما با شهادت او فرصتی برای چاپ خاطرات ابوعلی پیش آمد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

ابوعلی کجاست؟

این سؤال را سه دسته می‌پرسند:

دسته اول داعشی‌ها و فتنه‌گران تکفیری هستند که در عملیات بصرالحریر، عکس شاخص فاطمیون دستشان بود و دربه‌در دنبال ابوعلی می‌گشتند. آنها مدام با ترس از اسرا می‌پرسیدند ابوعلی کجاست؟

دسته دوم دلبستگان به مذاکره و لبخند دشمن‌اند که از رزم ابوعلی و امثال او متعجب‌اند و درحال تمسخر. به اینها باشد، کل توان دفاعی کشور را تعطیل می‌کنند و ابوعلی‌ها را تنها می‌گذارند.

دسته سوم با افسوس و آرزو می‌گویند: «وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» و افسوس می‌خورند و آرزو می‌کنند که مانند ابوعلی، روزی‌خور آستان الهی شوند و جاودانه بمانند!


علاقمندان می‌توانند این کتاب را از واحد توزیع دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، پلاک 60، حسینیه هنر و یا با تماس با شماره 09199038270 و یا از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم یا از طریق فروشگاه‌های پاتوق کتاب و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *