1

شهید عبدالرضا آخوندی

شهید عبدالرضا آخوندی
نام پدر:علی
تاریخ تولد : ۱۳۴۲
محل تولد:خوراسگان
محل شهادت:جزیره مجنون
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۱۱
سال ۱۳۴۲، در ماهی که ناسوتیان به صلای لاهوتیان بر سر خوان عبودیت و معرفت حق می نشینند تا با روزه داری خویش توشه ای از شکیبایی و پرهیزگاری بر گیرند؛ متولد شد. چشمان حقیقت بینش دستان مهر آجین معبود را می نگریست و از آسمان دیده اش باران انتظاری شگفت می بارید.
از همین رهگذر بود که به دل شیدایی اش با تمام وجود، لذت ذکر را می چشاند. شب های نیایش سر بندگی بر آستان الوهیت می سایید و آیه آیه صحیفه حق و نهج البلاغه، این حدیث بیداری چشم بیدار خدای کائنات، حضرت علی (ع) را تلاوت می کرد و با زمزمه حدیث شیدایی منتظران ظهور مولایش (عج) را به انتظار می نشست. این آسمانی در بند زمینیان اسیر شده، لبانش همواره نوید شادی و تبسم می دادند و دستان پر کرامتش مژده یاری مستمندان را به گاه آموختن بر خوان معرفت نشست و از پیردانایی توشه ای – تا مقطع دبیرستان – طلب کرد. آن زمان که مردی از تبار نور، تالی راه خلیل بود، همپای او تیشه ایمان به دوش گرفت و به سوی طاغوتیان قدم برداشت. پس از پیروزی انقلاب با همکاری دوستان بسیج، کتابخانه ای را در محل تأسیس کرد. با تاختن حزب بعث به میهن، قلبش آکنده از عطش وصال یار شد سه بار در عملیات های «بستان» و «بیت المقدس» به سختی مجروح شد اما عزم جزمش چیز دیگری می خواست. تا اینکه سرانجام سال ۱۳۶۴ در عملیات «خیبر»، به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به وصال یار نایل گشت.
فرازی چند از وصیت نامه شهید بزرگوار:
«… وظیفه شما مردم در قبال خون شهدا این است که نگذارید راه خونبار شان بی رهرو بماند… امام را تنها نگذارید و در نماز جمعه شرکت کنید. شب های جمعه دعای کمیل را فراموش نکنید که دشمنان اسلام از این ها می ترسند…»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *