1

شهید اصغر اعتباریان

نام پدر: اسماعیل

تاریخ تولد : ۱۳۴۵/۵/۱۶

محل تولد:خوراسگان

محل شهادت: فاو

تاریخ شهادت: ۱۳۶۳


زندگینامه 

سال ۱۳۴۵ آن هنگام که خوان بی دریغ الهی بر همه جا گسترده می شود و صلای ربنا به مسلمانان داده می شود، در «خوراسگان اصفهان» شمیم دل نواز آمدن کودکی فضای خانه را معطر کرد و غنچه ای در بوستان پر صفای خانواده شکوفا گشت که نام او را «اصغر» نهادند. با نوازش دستان گرم و مهربان پدر و مادر رشد کرد و بالید و در سایه تربیت آن ها وجودش مستعد تعالی و پیشرفت در راه انسان سازی و خودسازی شد. در سن تحصیل به دیار دانایی قدم نهاد و توانست تا مقطع ابتدایی کسب علم کند و پس از آن مشغول کار در کارخانه آذر شود. وجود نازنین اش مقیم مسجد بود و با تلاوت گلبانگ اذان به هنگام نماز، گوش مؤمنین را نوازش می داد. پیوسته جسمش را با ورزش به ویژه ورزش کاراته سالم و تندرست نگه می داشت. 


زمانی که تندر فریادهای الله اکبر خمینی رهبر، پایه های حکومت ظلم و جور را لرزانید به جرگه ی مبارزان پیوست و با شور و شوق برای به بار نشاندن نهال جوان و نوپای حکومت اسلامی رشادتها و ایثارگری ها نمود. چند صباحی از جشن پیروزی نگذشته بود که غولی بی شاخ و دشمن عرصه شادی و فضای آذین بسته شهر را دگرگون کرد و به ورطه نابودی کشاند. ازین رو با عزمی قاطع تن پوش سبز یاری بر تن کرد و قدم در میدان آزمون الهی نهاد. چهار بار سعادت حضور در جمع عرشیان نصیبش شد تا این که در اعزام چهارم در عملیات مقدس «بدر» در منطقه «هورالهویزه» با اصابت ترکش بر پیکر نازنین اش مرغ دلش به سوی باغ ملکوت پر گشود و مصاحب افلاکیان شد. 


فرازی چند از وصیت نامه شهید بزرگوار: د. مواظب باشید مانند اهل کوفه نشوید، مواظب باشید حسین زمان را تنها نگذارید من از شما مردم می خواهم که همانطوری که تا حالا خالصانه چه با مال و چه با جان خود به جبهه ها کمک کرده اید کمک کنید و هیچ گاه از جنگ خسته نشوید زیرا که جنگ بین حق و باطل هنگامی به پایان می رسد که باطل از تمامی صحنه ها محو شود. »


شهر شهیدان خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *