1

خاطره حاج مهدی منصوری از عملیات کربلای 5

شهر شهیدان خدا : حاج مهدی منصوری مداح روشن دل و دلسوخته اهلبیت ، در دوران دفاع مقدس سابقه حضور در لشکر 14 امام حسین را دارد که گنجینه ای از خاطرات تلخ و شیرین آن دوران است . حاج مهدی  خاطره ای زیبا دارد از شهید خرازی و عملیات کربلای 5 که اینگونه روایت می کند :

پس از اینکه در عملیات کربلای 4 کام رزمندگان اسلام تلخ شد و به اهداف تعیین شده عملیات نرسیدند ، البته تمامی اینها خواست خدا بود که در این عملیات نیروهای اسلام به ظاهر شکست بخورند چرا که کسانی که در راه خدا میجنگند ، چه بکشند و چه کشته شوند پیروز میدان خواهند بود . بعد از عملیات کربلای 4 به گردان های لشکر میرفتم،  روحیه ی بچه ها خیلی مناسب نبود .شب عملیات کربلای 5 هوا تقریبا بارانی بود  به همراه شهید حاج محمد سلیمانی مسئول تبلیغات لشکر امام حسین به سنگر شهید خرازی رفتیم ، اطلاع داشتم که قرار است عملیات جدیدی آغاز شود ، با توجه به شیطنتی که داشتم از حاج حسین پرسیدم با وجود اینکه تازه عملیات کردیم آیا انجام چنین عملیاتی موفقیت آمیز هست یا خیر ؟  بالاخره من داخل گروهان ها و گردان ها میروم و روحیه بچه ها خوب نیست و نگران هستم …

حاج حسین گفتند این عملیات به فرمان امام انجام میشه اما برای اینکه دل شما آرام بشه به قرآن تفعل می کنیم ، حاج حسین قرآن را باز کرد ، آیات آخر سوره احزاب آمد که اشاره به این داشت که حزب الله پیروز میشود و دشمنان شکست میخورند ، اشک از چشمان هر سه نفرمان جاری شد . شهید خرازی گفت دیدید گفتم که هر چه که امام می گویند همان میشود . شهید خرازی گفتند دوباره تفعل می کنیم که شما مطمئن تر بشوید و باز هم همان آیات قران آمد ، این ماجرا را سه بار تکرار کردند و همان آیات آمد که ما متوجه شدیم خواست خدا به انجام این عملیات است . 

شهید خرازی در جلسه ی عملیات کربلای 5 پیشنهاد داده بودند که رمز عملیات یا زهرا باشد چون همه تکیه گاه ما حضرت زهراست و همه موافقت کرده بودند . در این عملیات دشمن بعثی شکست سختی خورد به نحوی که صدام که سرمست از پیروزی عملیات کربلای 4 شده و در کشور عربستان میهمان سعودی های ملعون بود مجبور شد به سرعت به عراق برگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *